Hostessy, modelki, promotorki – kogo wynająć?

Polska branża usługowa nie próżnuje – agencje hostess, promotorzy marek i modelki są do dyspozycji wszystkich przedsiębiorców potrzebujących profesjonalnych reklam dla swoich firm. Hostessy na targi wynajmiemy w każdym większym mieście, modelki do wynajęcia odpowiadające potrzebom kampanii można wyłaniać z obszernych internetowych banków twarzy, a potencjalne promotorki marki przyślą swoje CV w odpowiedzi na ogłoszenie. Kogo wynająć do realizacji planowanych działań marketingowych? Dowiesz się z tego artykułu!

Hostessa – kto to?

Hostessami są zwykle studentki i młode dziewczyny, które dopiero zaczynają samodzielnie się utrzymywać. Nazwa zawodu wywodzi się od angielskiego hostess – gospodyni. Gdzie pracują hostessy? Spotkamy je na wszystkich eventach, podczas których w grę wchodzi promocja marek. Szczególnie często właściciele firm decydują się na wynajem hostess na targi krajowe i międzynarodowe, imprezy promocyjne oraz eventy, na których lokują się stoiska handlowe. Te pracownice odpowiadają także za często spotykane w dużych marketach degustacje produktów.

Co robią hostessy? Ich zadaniem jest dbanie o dobre samopoczucie gości imprezy, zachęcanie do zainteresowania się marką – na przykład poprzez posmakowanie produktu – oraz nawiązywanie przyjaznego kontaktu, co przekłada się na wizerunek reprezentowanej przez nie firmy. 

Decydując się na wynajem hostess, konieczne może być wyposażenie ich w stroje reklamowe dopasowane do wizualnej identyfikacji marki. Mogą to być całe kostiumy w firmowych barwach, opatrzone logo i hasłami reklamowymi, stylizacja biznesowa czy na przykład strój regionalny. Bez względu na charakter marki i to jaki rodzaj kostiumu będzie odpowiedni dla jej reprezentantek, każda powinna zostać wyposażona w widoczny na pierwszy rzut oka znak firmowy.

Promotorka – czym się zajmuje?

Zawód promotora jest nieco podobny, ale nie tożsamy z rolą hostess. Promotorzy odpowiadają za promocję marki nie za sprawą wywoływania sympatii potencjalnych klientów, a poprzez prezentację produktu lub usługi. Taka osoba musi posiadać szeroką i w pełni merytoryczną wiedzę na temat oferty firmy, oraz umieć przedstawić ją w dopasowany do odbiorców sposób. Nie obędzie się bez znajomości technik marketingowych.

Hostessa czy promotorka? To kogo wynajmiemy zależy od typu imprezy oraz charakteru firmy. Przy szerzej zakrojonych działaniach marketingowych czy prezentacji na bardzo ważnych targach branżowych, najlepiej poszukać osób zajmujących się oboma tymi profesjami. Na eventy i targi czasami warto zorganizować dodatkowe atrakcje. Ciekawym pomysłem są animatorzy. Wizyta szczudlarza na pewno wszystkich pozytywnie zaskoczy. Przeczytaj więcej na ten temat w naszym kolejnym artykule: https://dzieciswiat.pl/szczudlarze-html.

Modelki do wynajęcia

Wynajem modelek do sesji komercyjnych to bardzo populary typ usług. Podczas działań promocyjnych – niezależnie czy chodzi o katalog produktów marki, czy poinformowanie świata o nadchodzących targach branżowych – prawdopodobnie nie obędzie się bez zainwestowania w sesję fotograficzną. Modelki nie tylko chodzą po wybiegach, ale pozują między innymi do katalogowych sesji i zdjęć umieszczanych na billboardach. Modelka do wynajęcia ma za zadanie wizualną prezentację produktów i nie musi nigdy mieć bezpośredniego kontaktu z potencjalnym klientem bądź kontrahentem.

Równie ważne co wybór modelki jest postawienie na profesjonalnego fotografa. Nawet najlepiej wystylizowana, perfekcyjnie pozująca kobieta nie uratuje zdjęcia zrobionego słabym sprzętem, w źle dobranym oświetleniu, obrobionego przez osobę niepotrafiącą się posługiwać programami graficznymi.

To kogo zatrudnić zależy od charakteru działań promocyjnych, dopasowanych do okoliczności i ogólnego wizerunku firmy. Ogromne znaczenie ma prezencja i doświadczenie. Hostessy i promotorki powinny dobrze komunikować się w języku angielskim – szczególnie na targach branżowych spotyka się wielu zagranicznych gości. Decydując się na wynajęcie modelki należy przejrzeć jej portfolio i upewnić się, że pracowała już przy sesjach podobnych do planowanej. Jeśli to możliwe, warto zasięgnąć opinii o potencjalnej pracownicy u fotografa, który miał z nią styczność.